DIY: Stojak do suszenia pędzli


Chyba każda z nas się maluje, niektóre rzadziej inne codziennie.
Potrzebujemy do tego pędzli, które trzeba myć. Samo mycie nie jest skomplikowane, ale problem pojawia się przy suszeniu, bo z doświadczenia wiem, że niektóre pędzle nie powinny leżeć gdy się suszą, bo wpływa to niekorzystnie na ich kształt. Wiem też, że na rynku kosmetycznym pojawiły się specjalne stojaki do suszenia pędzli. Są to drogie akcesoria, bo kwoty wahają się na allegro od czterdziestu kilku złotych do nawet osiemdziesięciu...

Więc postanowiłam, że zrobię sobie własny stojak.


I zrobiłam tak się prezentuje...




Do wykonania stojaka potrzebowałam: 

KAWAŁKA PODKŁADU POD PANELE 

TEKTUROWEJ ROLKI OD RĘCZNIKÓW PAPIEROWYCH

KLEJU POLIMEROWEGO

NOŻYKA 

SPRAY FIOLETOWY

Wykonanie:

1. Wycięłam z podkładu do paneli kawałek w kształcie prostokąta.

2. Do podkładu przyłożyłam tekturową rolkę, i dookoła obrysowałam nożykiem lekko wbijając czubek jej kształt, by delikatnie wić ją w podkład.


3. Umieściłam rolkę w "otworze" i zalałam to klejem. 


4. Gdy klej wysechł, na podkładzie nożem zrobiłam krzyżyki w różnych miejscach, ale z dala od krawędzi. Wielkość krzyżyków dopasowałam do rozmiaru pędzli.




Sprawdziłam czy konstrukcja nie przewróci się gdy będzie już z pędzlami.


5. Widać było przebijającą rolkę, więc zakleiłam ją kawałkiem podkładu.

6. Całość pomalowałam farbą w sprayu.

I o to efekt...










I co myślicie?

Komentarze

  1. Prosty i fajny patent, bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. WOW ! Sama muszę takie skombinować, tylko nie wiem skąd wezmę podkładkę pod panele :( O ile mnie wzrok nie myli mam te same brązowe pędzle z allegro co Ty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sklep budowlany albo popytaj znajomych co zmieniali panele :) tak są z allegro i świetnie mi się sprawdzają, a jak Twoje?

      Usuń
    2. W takim razie w najbliższym czasie muszę odwiedzić budowlany :) Jak na taką cenę to są rewelacja, tym bardziej że nie robię jakiś zaawansowanych makijaży. Szkoda tylko, że niektóre tak naprawdę wcale nie różnią się wielkością, ale nie można wymagać zbyt wiele ;)

      Usuń
    3. Ja też nie robię zaawansowanych makijaży, jeden pędzelek ten czarny do cienki kupiłam z makeup revolution i jestem mega zadowolona, a te brązowe uwielbiam, te podobne rozmiarowo wzięłam do malowania jakiś małych rzeczy przy diy :) Za taką cenę taki komplet, fajna rzecz :)

      Usuń
  3. Serdecznie podziwiam Twoją inwencję :)
    Moje jedyne "dzieła" to był "miecz" i "nunchaku" zrobione juniorowi z pianek ocieplających do rurek miedzianych i kolorowych taśm klejących i sznurka :D Takich artystycznych cudów to by nigdy nie wymyślił a tym bardziej nie wytworzył ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, serdecznie dziękuję za ten komentarz :) Jest mi bardzo miło, że tak uważasz :) Ja od małego byłam zmuszona do kreatywnego radzeniem sobie z brakiem pewnych rzeczy i tak do dziś mnie zostało :D

      Usuń
    2. To popatrz, poszliśmy odrębnymi drogami, Ty kreujesz nowe dzieła, ja się nauczyłem radzić bez tego, czego mi brak. Wolę Twoją drogę ;)

      Usuń
    3. Kto wie może kiedyś wymyślę coś nowego dla biegaczy :)

      Usuń
  4. Cudowne, proste, łatwe a jakie przydatne! :) Super, nigdy bym nie wpadła na to :D
    http://clauditta-blog.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) sama szczerze nie wiem jak to wykombinowałam :D

      Usuń
  5. bardzo fajny patent, a przy tym 40 złotych w kieszeni na jakiś nowy pędzel ;) Gratuluję inwencji twórczej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) raczej te 40 będzie na kolejne projekty ;)

      Usuń
  6. Nawet nie przyszłoby mi do głowy, żeby samej zrobić taki stojak! Nie dość, że fajnie wyszło, to jeszcze zaoszczędziłaś mnóstwo kasy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią potrzeba matką wynalazków :) Lubię oszczędzać :)

      Usuń
  7. Nie ma to jak "zrób sobie sam". Bardzo dobry pomysł. Po co wydawać kasę, jak można samemu łatwo zrobić. Bardzo praktyczne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) czasem lepiej coś zrobić niż iść na łatwiznę :)

      Usuń
  8. Kapitalny patent. I wygląda bardzo designersko - ktoś by pomyślał, że to jakaś nowoczesna sztuka :) I jeszcze cztery dyszki zostały w kieszeni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) starałam się by wyglądało i było praktyczne :)

      Usuń
  9. Lubię takie DIY, proste i skuteczne :) U mnie potrzeby na to nie ma, bo pędzle mam chyba trzy...Czuję się jak nieprawdziwa kobieta :D Ale! Planuję kupić więcej i wtedy pomyślę o zrobieniu takiego cacka, bo faktycznie- suszenie ich bez jakiegoś stojaka jest problematyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo może napiszę coś o pędzlach :)

      Usuń
  10. ciekawe :) Lubię ręcznie robione przedmioty. Lubię też kiedy ludzie mają swoje własne pomysły:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. nie chyba tylko koniecznie :) co się pędzle będą męczyć :D

      Usuń
  12. Ale super pomysł! Chyba też sobie taki zrobię, bo nigdy nie wiem jak mam je zostawić do wyschnięcia i wszędzie upaćkane...;/

    OdpowiedzUsuń
  13. o kurde odwrócę konstrukcje wzmocnie i będę miała drapak dla kota :) gdzieś mam kawałki wykładziny jeszcze :) zainspirowałaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Dominiko:)
    teraz dopiero wpadłam na bloga pooglądać Twój stojaczek i..śmieję się sama z siebie :P
    ja suszę pędzle po malowaniu mebli,doniczek i wszystkiego co się da :D
    temu po balkonie mam porozkładane,na barierkach itp :P

    ale Twój patent super-wykorzystam na pewno:DD

    pozdrawiam ciepło:)

    Daira z IG :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Myślę, że do mniejszych pędzli malarskich też się nada :) ja też maluję co się da, zapraszam na fp tam najczęściej pokazuje co maluje ;) https://www.facebook.com/pages/Dola-co-mi-w-duszy-gra/1620263028195878?fref=nf

      Usuń
    2. Super:)) pooglądałam sobie :) moje klimaty:P nie mam konta na fb ,ale jak kiedyś założę to dam znać :) pozdrawiam!!:)

      Usuń
  15. Super pomysł :) szkoda, że ja nie mam talentu do takich robótek ;P pozdrawiam Doluś :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz na pewno :) musisz spróbować :) ściskam :*

      Usuń
  16. Ale spryciula! Super, sama chyba tez taki zrobię bo moje pędzle potrzebują schronienia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjny pomysł! Co prawda, ja bym dopracowała jeszcze wykonanie, żeby wyglądało estetyczniej, ale i tak jest mega! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żywo prezentuje się lepiej i nie uważam by pod względem estetycznym miał jakieś braki.

      Usuń
  18. Rzeczywiście coś w tym jest, że wcześniej czy później zapragnie się taki gadżet. Póki co swój suszę na suszarce do prania lub między żeberkami kaloryfera w łazience na ręczniku. Natomiast chyba więcej bym poświęciła czasu nad estetyką takiego czegoś. Jeśli coś dla mnie do końca nie wygląda ładnie to na dłuższą metę nie ma racji bytu. Chyba elegancka doniczka na biało by wystarczyła.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo pomysłowy stojak! Ja póki co używam pędzli, którym przy suszeniu na mokro nic nie jest, ale może przyda się na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  20. Twoje DIY są zawsze najlepsze - najbardziej pomysłowe i najfajniej wykonane :) Pozdrawiam Cię Kochana i bardzo dziękuję za Twoje wsparcie...

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne DIY, proste i pomysłowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratuluję inwencji :D Ja swoje pędzle też suszę do góry nogami, ale używam do tego gumki - przyczepiam je do półki.

    OdpowiedzUsuń
  23. świetny pomysł! muszę pomyśleć o takim trzymaczku ale na łyżki i mieszadła do gotowania :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny pomysł na stojak. Farba nie będzie brudzić pędzli, a w dodatku dobrze się wysuszą. Gratulacje inwencji twórczej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Koniec bloga...

Urodomania czy Kosmetykomania, która drogeria lepsza...