Domowe spa #1 - włosy



Postanowiłam zrobić serię postów o domowym spa.
Każda z nas lubi czuć się piękna, a czasem po prostu potrzebujemy odrobiny relaksu. 
Więc warto zrobić sobie domowe spa, a dziś zajmiemy się pielęgnacją włosów.



Lato to okres, w którym warto zadbać o nasze włosy,
słońce i częste kąpiele mogą je osłabić. Więc trzeba je odżywić i nawilżyć
  
Szampon

Dobór szamponu jest bardzo ważny,  ja postawiłam na szampon, który nawilży skórę głowo i profilaktycznie zadziała przeciwłupieżowi. Warto też zmieniać co kilka myć swój szampon na inny. Zauważyłam, że w ten sposób moje włosy nie "obrażają się"na dany szampon przy dłuższym jego stosowaniu. Trzeba też się skupić na indywidualnych potrzebach naszych włosów, nie można zakupić jednego szamponu, który będzie dla wszystkich domowników. 

Myjemy nie drapiemy

Jeśli chodzi o samo mycie to warto wiedzieć, że masujemy skórę głowy opuszkami palców, nie ma mowy o żadnym drapaniu pazurami! Jeśli w salonie fryzjerskim czujecie drapanie warto zwrócić uwagę fryzjerowi. Nie powinno się drapać paznokciami skóry głowy, bo może zostać uszkodzona, a przy dalszych zabiegach nie daj Boże fryzjer użyje grzebienia, który uprzednio nie został zdezynfekowany to możemy nabawić się jakiś nieprzyjemności.

Letnia woda

Ważne też jest by nie używać zbyt ciepłej wody, nasze włosy nie przepadają za wysoką temperaturą.
Letnia zdecydowanie wystarczy, a chłodna jest wręcz wskazana.

Odżywki

Jeśli chodzi o nakładanie odżywki to zaleca się nanoszenie jej kilka cm od skóry głowy. Jeśli zastosujemy odżywkę bezpośrednio na skórę będzie wyglądała jakbyśmy mieli przetłuszczone włosy. Z ilością odżywki nie można przesadzić by nie obciążać włosów. Jeśli zdarza się Wam, że Wasze włosy są suche, pozbawione blasku to polecam odżywki mleczne, efekt jest widoczny natychmiast. 

Żadnych "turbanów"!

 Podobno włosy zawinięte w ręcznik lepiej wchłaniają się odżywki, możliwe. Moim zdaniem jednak jest to doskonałe miejsce dla drobnoustrojów, które mogą osłabiać nasze włosy. Powoduje to też, że włosy stają się matowe.
Nie można też wyciskać wody z włosów jak z gąbki, należy delikatnie przykładać ręcznik by wchłonął nadmiar wody! Nie robimy też koczków, ani kitek z mokrych włosów, bo to wpływa niekorzystnie na ich kondycję.

Rozczesywanie

Nigdy nie rozczesujemy mokrych włosów! Jeśli już to wilgotne i najlepiej grzebieniem, którego włosy są szeroko rozstawione. Jeśli macie problem warto zastosować odżywkę, która to ułatwi, by niepotrzebnie się nie męczyć.

Mam nadzieję, że teraz Wasze włosy będą piękne i zadbane, a Wy unikniecie błędów w ich pielęgnacji. 

Komentarze

  1. Dzięki turbanom, a wiec folii a później ręcznikowi podgrzewamy temperaturę i dzięki temu właśnie składniki z odzywki czy maski, oleju mogą lepiej szybciej i głębiej wniknąć w nasze włosy. Nie zaleca się jednak noszenia włosów zawiniętych w ręcznik zbyt długo zwłaszcza jeśli mamy skłonności do przetłuszczających się włosów.

    Ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem po tej szkole, która mówi, że żadnego zawijania włosów, bo się kiszą, wystarczy troszkę dłużej potrzymać środek na włosach i efekt będzie lepszy niż przy turbanach, bo przez nie włosy nie mają powietrza więc stają się matowe.

      Usuń
  2. Widzę maska Latte Sericala. Uwielbiam ją ! : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Nareszcie znalazłam kogoś kto też jest przeciwnikiem turbanów przy trzymaniu masek. Moje włosy przez nie po zmyciu wyglądają i nawet w dotyku są jak nie myte prze tydzień albo lepiej. Mi osobiście jak chce się bawić w takie SPA z maską aby lepiej zadziałała to związuję włosy albo spinam i susze suszarką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Turbany to już przeżytek :) Ja akurat jak najmniej ingeruję we włosy więc suszarka leży głęboko schowana, ale ten sposób jest o wiele lepszy niż turban :)

      Usuń
  4. Ja moje włosy rozjaśniam z bardzo ciemnego brązu na platynowy blond więc muszę szczególnie o nie dbać i stosować różne odżywki, maski i olejki ale, nie ma mowy o żadnych turbanach ani suszeniu suszarką. A do rozczesywania najlepszy dla mnie jest Pantene BB Creme. Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo rozjaśniałam włosy dlatego odżywka, która jest na zdjęciu idealnie sprawdzałam się w walce z sianem jakie miałam :)

      Usuń
  5. Ciekawy post, z checia zostane u ciebie na dluzej :) i dowiem sie conieco ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A mi turbany pomagają. Jak widać każdy reaguje na nie inaczej. Co do szamponu, to jednak wolę coś delikatniejszego, najlepiej bez slsów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ten akurat idealnie się sprawdza, a turbanom mówię nie :) jestem fryzjerką i zdecydowanie nie polecam tej metody :)

      Usuń
  7. Ja nie zakładam turbanów przy tryzmaniu masek. Nie używam suszarki - nawet nie mam jej w domu. Lubię fundować swoim włosom różne naturalne kuracji - olej kokokosowy, mycie żółtkiem itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej kokosowy mam zamiar testować ;) suszarki też nie używam szkoda mi włosów ;)

      Usuń
  8. Ja też się przymierzam do zafundowania sobie włosowego spa, ale mam zamiar potestować różne naturalne specyfiki. Mam problematyczną skórę i trudno mi dobrać sklepowe kosmetyki tak, żeby wszystko grało. Dlatego postanowiłam teraz w drugą stronę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się te trzy rzeczy sprawdzają. Też muszę uważać na niektóre produkty by dostaje uczulenia i puchnę... Może za jakiś czas pojawi się post o naturalnych specyfikach na włosy ;)

      Usuń
  9. Ale trafiłaś z tematem :) O pielęgnacji włosów lubię czytać, lubię każdą wskazówkę, bo moje włosy są cienkie, matowe, przetłuszczające się i nie mogę poradzić sobie z ułożeniem ich. Z częścią podanych przez Ciebie wskazówek się zgodzę a z częścią nie. Sama używam najtańszych szamponów, bo po nich moje włosy jakoś wyglądają, te droższe i np. do przetłuszczających się powodują odwrotny efekt w dodatku włosy są po nich ciężkie i takie opadnięte a nie puszyste. Od jakiegoś czasu stosuję radę mojej kuzynki, która ma takie same problemy z włosami jak ja - po umyciu ich nakładam piankę jak są już lekko wyschną to na okrągłej szczotce przy użyciu suszarki układam je i stosuję jedwab w spary'u - efektem jest wrażenie jakby włosów było dwa razy więcej, ładnie się układają i nie są tak matowe, jeśli tego nie zrobię a zwłaszcza nie rozczeszę ich po umyciu to każdy włos mam w inną stronę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale włosy trzeba rozczesać po myciu, ale nie gdy są jeszcze bardzo mokre ;) Musisz zwracać uwagę na skład szamponu, widocznie te "droższe" zawierają coś co nie sprzyja Twoim włosom :)

      Usuń
  10. Trafiłaś z tym wpisem! Właśnie wróciłam z wakacji i moje włosy są strasznie przesuszone, ale już nad tym pracuję :)
    Znasz może jakąś odżywkę do włosów, która pomogłaby mi je troszkę przyciemnić? Mam naturalny kolor włosów i przez słońce trochę się rozjaśniły, a nie chciałabym ich farbować.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam kiedyś o odżywce z Mariona czy Miriona. Mają działać odżywczo i przyciemniać włosy :)

      Usuń
    2. O, super, sprawdzę to. Dzięki :)

      Usuń
  11. A ja polecam jeszcze olejowanie włosów. Przy moich kręconych doskonale sprawdza się naturalny olej kokosowy - nawilża, odżywia i niesamowicie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie kręciło mnie nigdy olejowanie :) ale to też bardzo dobra metoda pielęgnacyjna włosów :)

      Usuń
  12. Mi najbardziej odpowiada maseczka z siemienia lnianego, pięknie po niej kręcą się włosy i przy okazji odżywia skórę głowy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tej maseczce, sama jednak jeszcze nie robiłam jej :)

      Usuń
  13. Ciekawy wpis, muszę koniecznie zaprzestać "turbanowania" moich kłaczków, a nóż widelec mi to pomoże :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Akurat trzymanie włosów pod foliowym czepkiem dobrej jakości, nie szkodzi włosom :) Fajną, często stosowaną przeze mnie metodą, gdy robię SPA dla włosów jest nakładanie na suche, jeszcze nie umyte włosy sporej ilości maski bogatej w naturalne oleje. Po 30 minutach mam wrażenie, że włosy wciągnęły całą maskę do środka :) Po takiej kuracji włosy myję i nakładam odżywkę na same końce i zmywam po kilku minutach. Efekty są super :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Swego czasu nawet zaczęłam prowadzić bloga o pielęgnacji włosów, jednak mój zapał szybko minął ;)

    Właściwie większość punktów stosuję poza rozczesywaniem na mokro, które lubię i nie zauważyłam negatywnego wpływu na moje włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ma się zwłaszcza do bardzo mokrych i długich włosów, które mokre zazwyczaj się plączą :)

      Usuń
  16. Ciekawe i przydatne porady :) super :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Koniec bloga...

Urodomania czy Kosmetykomania, która drogeria lepsza...