Czas na zmiany! Malujemy stół.




Dziś przychodzę do Was z czymś innym. Jak zapowiadałam wprowadzam zmiany w pokoju. Moją zmorą był stół, który nie pasował do nowego wystroju. Postanowiłam przemalować go, ale sprawa nie była taka prosta, ponieważ nie wiedziałam jak zabrać się do malowania okleiny.
Poszukałam w necie informacji na ten temat i zabrałam się do pracy.
Postanowiłam podzielić się Wami moją przygodą z malowaniem.
Może ktoś też planuje zmiany i nie wie jak się do tego zabrać, albo kogoś zainspiruje do zmian.









Wybrałam farbę Śnieżka emalia akrylowa do drewna i metalu.

Jednak zanim nałożyłam farbę blat musiałam przygotować do malowania.
















Na początek trzeba zmatowić powierzchnię, użyłam do tego gąbeczek ściernych.
Później mokrą ściereczką dokładnie przetarłam stół, by później przetrzeć go benzyną ekstrakcyjną, na puszcze farby z resztą producent też to zaleca. 

zarysowania po nałożeniu farby nie są widoczne






Można przystąpić do malowania, farba jest bezzapachowa i jest bezpieczna dla dzieci więc metamorfozę postanowiłam przeprowadzić w pokoju. Do malowania użyłam wałeczka, nie wiem jak profesjonalnie się nazywa, ale dla mnie wygląda jakby był z weluru.


Wyczytałam, że do farb akrylowych nie można stosować wałków z gąbki. Farbę wymieszałam dokładnie i nałożyłam najpierw jedną warstwę farby, później drugą (producent zaleca 4 godz, u mnie było to krócej), farba bardzo dobrze kryje więc uznałam, że na tym zakończę i szybko wysycha. Efekt bardzo mi się podoba i już wiem, że stolik kawowy też przemaluję tą farbą.


A tu zdjęcia przed i po... 

Przed

Po

Zostało mi troszkę farby po drugiej warstwie i zamiast przelewać ją do puszki postanowiłam pomalować kartonowe pudełka. Moim zdaniem wyglądają zdecydowanie lepiej. Dodam jeszcze, że nie lubię pracować w rękawiczkach ochronnych, ale farba bez problemu się zmyła.
  A teraz uciekam dalej coś zmieniać, pogoda za oknem wspaniała, aż chciałoby się pomalować ściany :) 



Komentarze wyłączone! - chcesz komentować ten wpis zajrzyj do niego na moim nowym adresie - http://podroznaksiezyc.pl

Popularne posty

Koniec bloga...

Urodomania czy Kosmetykomania, która drogeria lepsza...