Co to jest ... ?


W napisaniu dzisiejszego postu pomogło mi kilku mężczyzn. Wszystkim zadałam to samo pytanie:



"CO TO JEST MIŁOŚĆ?"

A zrobiłam to ponieważ, patrząc na to co się dzieje chociażby na portalach społecznościowych to zastanawiam się czy to co jest między ludźmi to naprawdę jest miłość, czy to wszystko tylko na pokaz? Zawszę myślałam, że o miłości się szepcze nie krzyczy, bo skoro innych nie obchodzi Twoje cierpienie to czy będzie obchodziła kogoś Twoja miłość? To pytanie zadałam również dlatego, że chciałam w ten sposób pokazać, że miłość to coś wspaniałego również dlatego, że nie do końca da się ją zdefiniować, że nie da się tego opisać w kilku słowach i zamknąć w sztywnej ramie, że każdy z nas postrzega miłość inaczej. Z drugiej zaś strony skoro wszyscy szukamy miłości to chyba warto się zastanowić czym ona tak naprawdę jest, by jej nigdy nie przegapić.



Teraz kilka słów o moich gościach.
Każdy z nich jest inny, są w różnym wieku, jedna rzecz jaka ich łączy to rap.
Reakcje raperów i producentów na to pytanie były przeróżne, ale zostaną one moją słodką tajemnicą, zdradzę tylko, że było naprawdę wesoło w kilku przypadkach. 





A oto odpowiedzi moich gości:

Na początek *JUNES, który udzielił mi odp podsyłając kawałek zatytułowany "Co to jest miłość"  : https://soundcloud.com/robert-juninho/bezsenni-co-to-jest-mi-o-feat a tu fragment tekstu:

 "Miłość, miłość? Co to jest miłość?
Może coś co definiuje twoją wrażliwość?
Może coś co ważne jest teraz?
A może tylko jej pragniesz gdy jej nie masz?
Miłość, miłość? Co to jest miłość?
Może coś co nigdy nigdy ci się nie śniło?
Może coś o czym nigdy nie chcesz śnić?"


*STEVEN: "Dla mnie miłość to bezgraniczne oddanie się drugiej osobie. Świadectwem miłości jest dobro człowieka, które staje się ważniejsze niż nasze. Nie trzymanie się za rączkę, obściskiwanie w kinie, czy pisanie smsów na dobranoc. To miłe, ale nie świadczy o tym, czy kogoś kochasz czy nie. Kochasz wtedy, kiedy jesteś gotów/gotowa zrobić coś dla drugiej osoby kosztem swoich dóbr i wartości."


*SZULA WL: "Miłość jest drugim człowiekiem, jeśli wyzwala nas od strachu przed samotnością. Zatem jest również największą obawą, materialnym fragmentem nie zdolnym do obrony przed ustępowaniem. Dla mnie miłość jest najszczerszą inspiracją i pewnością bycia. Jest motorem życia oraz zapewnieniem równowagi z czasem. Jest największą tajemnicą."


*IGREKZET: "Miłość jest wtedy, gdy pomimo tysiąca rzeczy do roboty, takich jak praca, szkoła, egzaminy, pasja, zawsze potrafisz znaleźć czas dla osoby, na której Ci zależy. Kiedy jesteś gotów rzucić wszystko i pojechać do niej z takiego czy siakiego powodu, bo problem, bo tęsknota, cokolwiek. Kiedy nie liczysz dla niej czasu, ani pieniędzy. Tyczy się to zarówno miłości platonicznej/przyjacielskiej/rodzinnej, jak i damsko-męskiej - tę ostatnią od pozostałych różni fakt, że do wszystkiego dochodzi pierwiastek seksualny. Takie jest moje zdanie na dzień 20.01.2015."


*LOU: "Miłość to coś co omijam szerokim łukiem."


*MAM NA IMIĘ ALEKSANDER: "Miłość to mgnienie i ból po stracie."


*WARSZAWSKI: "Ciężko zgeneralizować pojęcie miłości, bo można powiedzieć, że istnieje wiele jej rodzajów. Ale gdybym miał wyciągnąć jakiś jeden czynnik łączący je wszystkie powiedziałbym, że miłość to bezwarunkowe oddanie się komuś, lub czemuś. Jeśli coś kochasz po prostu to robisz i jest to wartością samą w sobie. Nie myślisz co możesz zyskać a co stracić. To samo można powiedzieć odnośnie miłości między ludźmi."


*FUSO: "Pytanie jest bardzo trudne bo mimo , iż z pozoru proste to można rozpatrywać je na wielu płaszczyznach.  Miłość do bliźniego, Boga, materii...
Moim zdaniem miłość w każdym elemencie jest inna, aczkolwiek na pewno najbardziej powszechna ta w wersji łacińskiej AMOR. Dla mnie oznacza szczęście i spełnienie gdy mam przy sobie osoby które kocham i darzę zaufaniem. Jest też pierwotne znaczenie tego słowa. Wyraz miłość pochodzi od prasłowiańskiego słowa *mil-ostь,  którego sens ogólnosłowiański to ‘litość’. A wiemy wszyscy że litość to zbrodnia.."


*KEDYF:  "Hm.. chyba gdy wyrabia się w człowieku radocha z angażowania się we wspólne sprawy, przechodzenia razem przez to marne życie oraz chęć dialogu, bez wchodzenia w większy konflikt z własnym ego ;)  Zajawka i uśmiech pod nosem, gdy się z boku obserwuje partnerkę, nawet po latach."


*TrooM: "Znasz to uczucie, kiedy jesteś zły na innego człowieka, a mimo to zastanawiasz się co u niego? Męczy Cię niepewność, przeplatająca się ze złością, a Ty nie wiesz co masz zrobić.
Moim zdaniem te paradoksy obrazują ułamek miłości.  Ok, po co burzyć piękno tego stanu mając na uwadze dopaminę, oksytocynę, adrenalinę i wazopresynę et cetera, które dają uczucie euforii, jeśli miłość sama w sobie jest zbyt obszerna by jakakolwiek książka (nawet naukowa) mogła ją opisać. Zalecane jest ją przeżyć."


*OSA WL: "To wbrew pozorom ciężkie pytanie  Czym  jest miłość...jest swojego rodzaju odczuciem w relacjach między ludzkich. Jest swoistą więzią nawiązaną miedzy bliskimi sobie ludźmi. A chyba tak serio, po prostu stała się symbolem szczęścia, za którym wszyscy starają się dążyć mimo licznych niepowodzeń w związkach. Moim zdaniem miłość jest częścią naszej wrodzonej natury, która wynika z tego, że człowiek najbardziej lęka się samotności....a co za tym idzie nieustannie szuka (nawet nieświadomie) swojej "drugiej połówki"."


*ŚWINIA: "Trudno jest mi odpowiedzieć na takie pytanie. Wydaje mi się, że miłość jest wtedy, gdy nie potrzebujesz definicji. Nie potrzebujesz, a wręcz nie chcesz jej formułować."


Wiedziałam, że pytanie, które zadaje moim gościom jest trudne, bardzo trudne, ponieważ sama na nie odpowiedziałam zanim poprosiłam ich o pomoc. A to moja odpowiedź...

Miłość jest to uczucie i nie rozumiem dlaczego wszyscy mówią, że to banał, przecież to jest prawda, miłość to uczucie tak po prostu, nie odczuwamy go ciałem lecz duszą, dlatego gdy kochamy czujemy się tak błogo.


Post nie ma nic wspólnego ze zbliżającymi się
walentynkami, do napisania postu zainspirował
mnie mój francuski przyjaciel...
Kocha się duszą, gdy miłość jest odwzajemniona to miłość też jest taką nitką, która łączy naszą dusze z duszą ukochanej osoby.. Miłość daje nam też siły, by wybaczać, by walczyć. Gdy się kocha kogoś tak naprawdę to nie chce się tylko być z tym kimś, ale budować wspólnie przyszłość, przestajemy bać się starości, czas jakby gdzieś znikał, marzenia ukochanej osoby stają się też naszymi, jesteśmy wstanie oddać za nią życie, jesteśmy gotowi do poświęceń i przy tym wszystkim jesteśmy szczęśliwi. I to właśnie jest miłość, gdy dajesz komuś całego siebie i czujesz się szczęśliwy. Zauważyłam też, że najbardziej doceniamy miłość gdy nam jej brakuje.



A  Ty  zastanawiałeś się kiedyś co to jest miłość?



Mnie i moich gości możecie znaleźć na Facebooku:

 Mój fphttps://www.facebook.com/PolskimRapemSieZyje

Juneshttps://www.facebook.com/JunesRapAddix

Stevenhttps://www.facebook.com/stevenbeats?fref=nf

Igrekzethttps://www.facebook.com/Mr.Igrekzet?fref=nf

Lou: https://www.facebook.com/LOU.MUSIQ

Mam na imię Aleksander: https://www.facebook.com/mamnaimiealeksander?fref=nf

Warszawskihttps://www.facebook.com/warszawskiproforma?fref=nf

Fusohttps://www.facebook.com/FusoRRI?fref=nf

TrooMhttps://www.facebook.com/troomns?fref=nf

Osa WLhttps://www.facebook.com/OsaWL

Świnia: https://www.facebook.com/swinians?fref=nf
Komentarze wyłączone! - chcesz komentować ten wpis zajrzyj do niego na moim nowym adresie - http://podroznaksiezyc.pl

Popularne posty

Koniec bloga...

Urodomania czy Kosmetykomania, która drogeria lepsza...