#2 KSIĄŻKOWE WSPOMNIENIA




O to lista książek, które czytałam będąc dzieckiem/nastolatką. Te pozycje zapadły mi szczególnie w pamięci.





 1. "O psie, który jeździł koleją" - Roman Pisarski


2. "Oskar i Pani Róża" - Eric Emmanuel


3. "Mały Książę" - Antoine de Saint-Exupéry


4. "Chłopcy z placu Broni" - Ferenc Molnár 


5. "Mikołajek i inne chłopaki" - René Goscinny


6. "Kamienie na szaniec" - Aleksander Kamiński


7. "W ciemności" - Jana Frey


8. "Zła dziewczyna" - Beata Ostrowicka


9. "Bez odwrotu" Jana Frey


10. "My, dzieci z dworca Zoo" - Kai Hermann & Horst Rieck


11. "Pamiętnik narkomanki" - Barbara Rosiek



12. 'Rozgrywka Maury" - Martina Cole



13. "George Rozpruwacz" - Martina Cole





Kilka książek to pozycje bardzo popularne, więc nie będę ich omawiać. Zdradzę tylko, że jeśli chodzi o "Mikołajka" to jestem wielką fanką, dziś sama mam takiego przeuroczego urwisa w domu, który ma na imię Mikołaj. Jeśli chodzi o 2 książki Jany Frey i książę Beaty Ostrowickiej to są to historie młodych dziewczyn, które czytałam będąc w gimnazjum, Dziś raczej na pewno nie zainteresowałabym się, ani "Złą dziewczyna" czy "W ciemności", ale "Bez odwrotu" chyba jeszcze kiedyś przeczytam. W internecie na pewno znajdziecie więcej szczegółów o czym są te książki więc nie będę tu ich podawać.

"My, dzieci z dworca Zoo" i 'Pamiętnik narkomanki" również czytałam jeszcze w gimnazjum, nie ukrywam bardzo mnie poruszyły i dały do myślenia. Z pewnością przeczytam je jeszcze raz przeczytam. Jeśli chodzi o "Rozgrywkę Maury" to książę czytałam pierwszy raz mając 15 lat, czytałam ją już kilka razy. Nie do końca wiem za co ją tak bardzo lubię. Chyba za to, że uświadamia, że pewnych rzeczy nie da się naprawić. I na sam koniec książka, do której raczej nie wrócę. Co prawda jest wciągająca, ale też bardzo brutalna.

Ostatnio przeczytałam kilka książek, które są omawiane na bieżąco w "Ulubieńcach miesiąca" więc nie będę ich dodawać do tej listy.




A jakie książki zapadły w pamięci?








Komentarze

  1. Kochana Doluś wśród Twoich tytułów książek znalazło się parę propozycji, które w moim życiu również odegrały jakąś ważną rolę:
    Mały Książe, Oskar i Pani Róża, Pamiętnik narkomanki, My, dzieci z dworca ZOO.
    Piękne i inspirujące książki. Godne polecenia każdemu.
    Buziaczki Doluś :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Mały Książę, Oskar i Pani Róża oraz Chłopcy z Placu Broni to moje ulubione pozycje z dzieciństwa :) Szczególnie te dwie pierwsze po dziś dzięń są dla mnie ważne ze względu na wartości jakie promują.
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mały Książę i Oskar to przepiękne książki :) Również pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Koniec bloga...

Urodomania czy Kosmetykomania, która drogeria lepsza...